Zapisz się na PROMAR - RUN 3 Bieg Zawierciański

REGULAMIN 

PROMAR – RUN 3 BIEGU ZAWIERCIAŃSKIEGO 

 I. CEL BIEGU:

  • popularyzacja biegania, jako powszechnie dostępnej formy ruchu dla wszystkich grup wiekowych,
  • upamiętnienie 110 rocznicy nadania praw miejskich Miastu Zawiercie,
  • integracja biegaczy z terenu całego kraju,  
  • wyłonienie najlepszych biegaczy na dystansach biegu głównego na 10 km i biegu towarzyszącego na 5 km OPEN oraz w  kategoriach wiekowych (10km),  


II. 
ORGANIZATOR

  • Klub Sportowy „Warto Biegać” Zawiercie;
  • Ośrodek Sportu i Rekreacji w Zawierciu;


III. PATRONAT

  • HONOROWY – Prezydent Miasta Zawiercie
  • TYTULARNY - Promar PPH, Zawiercie ul.Cerefisko 2


IV. TERMIN I MIEJSCE:

  • 25 maja 2025 (niedziela), wspólny start godz. 9.00 na dystansach biegu głównego 10km i  biegu towarzyszącego 5 km ,  
  • Start i  meta imprezy biegowej zlokalizowana  będzie  na Stadionie OSIR w Zawierciu Moniuszki 10
  • Biuro zawodów będzie czynne w godzinach 7:00 – 8:30 i zlokalizowane na Stadionie OSIR w Zawierciu ul. Moniuszki 10, gdzie nastąpi weryfikacja zapisanych zawodników oraz odbiór pakietów startowych,


V. TRASA BIEGU I POMIAR CZASU:

  • Bieg zostanie przeprowadzony na dystansie 10 km (1 pętla ) oraz 5 km (1 pętla), Trasa biegu wiedzie ulicami miasta Zawiercie a dokładny jej przebieg i profil zostanie     opublikowany na Facebook organizatora – Klub Sportowy „Warto Biegać”
  • Trasa nie posiada atestu Polskiego Związku Lekkiej Atletyki , będzie odpowiednio     zabezpieczona i zamknięta dla ruchu  Oznakowany będzie każdy     kilometr trasy.
  • Na wyznaczonej trasie biegu zabrania się poruszania na rowerach, rolkach,     deskorolkach, innych urządzeniach mechanicznych oraz z wózkami dziecięcymi bez     ważnego zezwolenia wydanego przez Organizatora.
  • Na trasie mogą znajdować się jedynie pojazdy służb zabezpieczających i ratowniczych    oraz  specjalnie oznakowane pojazdy Organizatora (rowery, motocykle, samochody)   Zawodnicy z wózkami i po uzyskaniu zgody od Organizatora startują z ostatniej strefy za zawodnikami.  
  • Organizator ustala limit czasowy 1:30 dla obu dystansów liczony od startu  

   Zawodnicy, którzy nie dobiegną do mety w ciągu wyznaczonego czasu zobowiązani są do przerwania biegu i zejścia z trasy.  

  • Uczestnicy pozostający na trasie po upływie wskazanego limitu czasu, czynią to na własne ryzyko i odpowiedzialność  stosownie do przepisów ruchu drogowego i Kodeksu      
  • Podstawą klasyfikacji jest elektroniczny pomiar czasu wykonywany za pomocą zwrotnego chipa , który należy umieścić na bucie. Podczas biegu wszyscy zawodnicy muszą mieć numery startowe przypięte z przodu do koszulki. Zasłanianie numeru startowego w części lub w całości, bądź modyfikacja są zabronione pod karą       
  • Klasyfikacja w ramach rywalizacji biegowych będzie przeprowadzana na podstawie czasów brutto.
  • Posiadanie numeru startowego oraz właściwie umiejscowionego chipa jest warunkiem startu i ujęcia w komunikacie końcowym.  
  • Przebywanie na trasie biegu bez ważnego numeru startowego jest niedozwolone. Osoby takie będą usuwane z trasy przez obsługę.  
  • Uczestnicy skracający lub zmieniający trasę zostaną zdyskwalifikowani.
  • Ruch uliczny na trasie biegu będzie przywracany sukcesywnie do godz. 11;00.
  • Na dystansie biegu głównego 10 km przewidywany będzie 1 punkt zaopatrzony w wodę na 6 km,  
  • Na terenie imprezy Organizator zapewnia przebieralnie ,depozyt oraz toalety,
  • Chipy zwrotne są obowiązkowo zwracane do specjalnie do tego przygotowanych pojemników

 
VI. UCZESTNICTWO I ZGŁOSZENIA:

  • Organizator wprowadza limit osób mogących wziąć udział w startach na obu dystansach który wynosi 300 uczestników,
  • Elektroniczne zapisy uruchomione zostaną 6 grudnia 2025, a przyjmowane będą poprzez formularz zgłoszeniowy na stronie elektronicznezapisy.pl        
  • Zapisy i opłaty elektroniczne zostaną zamknięte w dniu 30 kwietnia o godz. 23.59 lub wcześniej po wyczerpaniu limitu,   
  • w dniu imprezy będzie można się zapisać w biurze zawodów w godzinach 7:00 - 8:00 Przy zgłoszeniu internetowym opłatę startową należy dokonać w sposób wskazany w formularzu rejestracji. Nieopłacone wpisy będą sukcesywnie usuwane, aby nie blokowały innym zapisów, Jeśli po upływie 7 dni nazwisko nie pojawi się na liście startowej, uczestnik zobowiązany jest skontaktować się z Organizatorem.  
  • W przypadku rezygnacji ze startu opłata startowa nie podlega zwrotowi,
  • Organizator dopuszcza możliwość przepisania pakietu startowego na innego uczestnika. W celu uzyskania wskazówek dotyczących takich możliwości należy się skontaktować z organizatorem mailowo ; wartobiegaczawiercie@gmail.com najpóźniej na tydzień przed startem,
  • W biurze zawodów zawodnicy pobiorą pakiety startowe zawierające m. in.: worek/torba z logo biegu, numer startowy, agrafki, gadżety ufundowane przez sponsorów, materiały sponsorów oraz talon na posiłek regeneracyjny po biegu,
  • Pakiety startowe nieodebrane w biurze zawodów w dniu imprezy nie będą wysyłane ani wydawane w terminie późniejszym,  
  • W biegach prawo startu mają wyłącznie te osoby, które do dnia 25 maja 2025 ukończą 18 rok życia. Osoby niepełnoletnie z przedziału wiekowego 16-18 lat muszą posiadać oświadczenie  opiekuna prawnego dopuszczające do biegu, które musi zostać podpisane przez wyżej wymienione osoby osobiście,  
  • Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest    dobrowolne, lecz ich niepodanie lub brak zgody na ich przetwarzanie uniemożliwia    udział w zawodach.  

 

VII. OPŁATA STARTOWA

  • Opłaty startowe na bieg główny 10 km wynoszą;
    • 50,- zapis i uiszczenie opłaty w okresie 06-12-2024 do 31-12-2024
    • 60,- zapis i uiszczenie opłaty w okresie 01-01-2025 do 31-01-2025
    • 70,- zapis i uiszczenie opłaty w okresie 01-02-2025 do 31-03-2025 - 80,- zapis i uiszczenie opłaty w okresie 01-04-2025 do 30-04-2025
  • Opłata startowa na bieg towarzyszący 5 km przez cały okres zapisów wynosi 50,-
  • Opłata startowa w dniu startu w wysokości 100,- na wszystkie dystanse przyjmowana będzie tylko gotówką .Zapis w dniu biegów nie gwarantuje pakietu startowego.

 

Opłaty startowe należy uiścić na konto;

Klub Sportowy „WARTO BIEGAĆ” Zawiercie nr konta; 15 1600 1462 1735 6569 2000 0001 

Wg wzoru; opłata za zawody (imię i nazwisko uczestnika, nazwa dystansu)

 

VIII. WARUNKI UCZESTNICTWA  

  • Warunkiem wzięcia udziału w zawodach jest zaświadczenie, iż uczestnik/opiekun prawny:
    • zaświadcza, iż zapoznał się z regulaminem biegu i zobowiązuje się do jego przestrzegania,
    • przyjmuje do wiadomości, że udział w biegu wiąże się z wysiłkiem fizycznym i pociąga za sobą naturalne ryzyko wypadku, odniesienia obrażeń  ciała i urazów  fizycznych (w tym śmierci), a także szkód i strat o charakterze majątkowym. Ponadto z udziałem w zawodach mogą wiązać się inne, niemożliwe w tej chwili do przewidzenia, czynniki ryzyka,
    • przyjmuje do wiadomości, iż startuje w biegu dobrowolnie i wyłącznie na własną odpowiedzialność,
    • wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Klub Sportowy „Warto Biegać” i  Ośrodek Sportu i Rekreacji w Zawierciu zgodnie z rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) ,
  • wyraża zgodę na udzielenie pierwszej pomocy medycznej, wykonanie innych zabiegów medycznych oraz transport w bezpieczne miejsce, personelowi medycznemu i przedmedycznemu działającemu w imieniu organizatora,
  • oświadcza, że ponosi odpowiedzialność cywilną i prawną za wszystkie wyrządzone przez siebie/podopiecznego szkody innym uczestnikom zawodów oraz osobom trzecim,
  • wyraża zgodę na publikację zdjęć i materiałów filmowych z imprezy z wizerunkiem swoim/podopiecznego w internecie w prasie i telewizji,
  • zapewnia, że wypełnił formularz zgłoszeniowy zgodnie z prawdą .

Organizator zapewnia opiekę medyczną.

 
IX. KLASYFIKACJE:

 

BIEG GŁÓWNY 10 KM

KOBIETY

MĘŻCZYŹNI

OPEN 

OPEN 

K 16-19

M 16-19

K 20-29

M 20-29

K 30-39

M 30-39

K 40-49

M 40-41

K 50-59

M 50-59

K60 i powyżej

M 60 i powyżej

               

BIEG GŁÓWNY 5 KM

KOBIETY

MĘŻCZYŹNI

OPEN 

OPEN 

              

MISTRZOSTWA ZAWIERCIAN 10km

KOBIETY

MĘŻCZYŹNI

OPEN

OPEN

 

Spośród wszystkich startujących w imprezie biegowej , którzy ukończą bieg zostanie wyłoniony i nagrodzony najstarszy uczestnik lub uczestniczka.
Klasyfikacja w kategorii kobiet i mężczyzn wśród mieszkańców Zawiercia w ramach MISTRZOSTW ZAWIERCIAN o uwzględnieniu w tej klasyfikacji decyduje poprawnie wypełniony formularz zgłoszeniowy.  

 

X. NAGRODY:

    • Wszyscy zawodnicy, którzy ukończą bieg otrzymają pamiątkowe medale,
    • Klasyfikacja generalna kobiet na dystansach 10km i 5 km za miejsca 1-3 - puchar za     zwycięstwo oraz nagroda rzeczowa ufundowana przez sponsora,
    • Klasyfikacja generalna mężczyzn na dystansach 10km i 5 km za miejsca 1-3 - puchar za    zwycięstwo oraz nagroda rzeczowa ufundowana przez sponsora,
    • Klasyfikacje wiekowe tylko na dystansie 10 km miejsca 1-3 – puchar lub statuetka
    • W ramach Mistrzostw Zawiercian na dystansie 10 km wyłonieni zostaną zwycięzcy open    pierwsze 3 miejsca w kategorii kobiet i mężczyzn, za zwycięstwo przewidziane są        puchary    lub statuetki.
    • Nagrody nie dublują się w kategoriach generalnych , wiekowych.  
    • Nagrody wręczane są w dniu startu i nie ma możliwości ich wysyłki,
    • Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia dodatkowych klasyfikacji i nagród
    • LOSOWANIE NAGRÓD

Po zakończeniu dekoracji zwycięzców odbędzie się losowanie atrakcyjnych nagród spośród wszystkich biegaczy z obu dystansów , którzy zadeklarują chęć udziału w losowaniu podczas odbioru pakietu ( regulamin losowania zostanie opublikowany na stronie zapisów w późniejszym terminie)


XI. DODATKOWA IMPREZA TOWARZYSZĄCA – biegi dla dzieci i młodzieży

Dodatkową imprezą towarzyszącą  są biegi dziecięce i młodzieżowe w dwóch kategoriach;

  • Klasy I-II i młodsze na dystansie 100 m
  • Klasy III -IV na dystansie 200
  • Klasy V-VI na dystansie 300 m
  • Klasy VII-VIII na dystansie 400 m

Wszyscy startujący na dystansach dziecięcych otrzymają na mecie jednakowe pakiety z gadżetami od sponsorów.

Zapisy dzieci w biurze zawodów w godzinach 7:00-10:15 przez rodziców lub opiekunów prawnych, którzy obowiązkowo muszą podpisać zgodę na start. Start 10:30.

 
XII. HARMONOGRAM PRO RUN 3 BIEGU ZAWIERCIAŃSKIEGO 25-05-2025:

  • 7:00 – 08:30     WYDAWANIE PAKIETÓW STARTUJĄCYM NA DYSTANSIE BIEGU  GŁÓWNEGO NA 10 KM I BIEGU TOWARZYSZĄCEGO NA 5 KM  W  BIURZE ZAWODÓW,
  • 7:00 – 10:15 ZAPISY NA BIEG DZIECI I MŁODZIEŻY
  • 10:30  START DZIECI I MŁODZIEŻY
  • 08:45  ROZGRZEWKA
  • 09:00  START BIEGU GŁÓWNEGO NA DYSTANSIE 10 km  i  BIEGU TOWARZYSZĄCEGO 5 KM – START WSPÓLNY
  • 8:30  ZAMKNIĘCIE DEPOZYTU
  • 11:15  DEKORACJA ZWYCIĘZCÓW BIEGÓW 
  • BEZPOŚREDNIO PO DEKORACJI ZWYCIĘZCÓW – LOSOWANIE ATRAKCYJNYCH NAGRÓD SPOŚRÓD WSZYSTKICH UCZESTNIKÓW BIEGU NA 5 i 10 km 

 

POSTANOWIENIA KOŃCOWE:

  • Bieg odbędzie się bez względu na warunki atmosferyczne, wyjątek stanowią silne wyładowania atmosferyczne.  
  • Uczestnik może wnieść protest pisemny po wpłacie bezzwrotnej kwoty 100,00 zł.

   Pisemny protest dotyczący wyników powinien być zgłoszony do Organizatora w ciągu 0,5h godziny od chwili ogłoszenia wyników. Protesty rozstrzyga organizator a jego      decyzje są nieodwołalne.  

  • Nieoficjalne wyniki biegu zostaną zamieszczone na stronie elektronicznezapisy.pl  oraz  wydrukowane i wywieszone bezpośrednio po biegu.  
  • Wyniki oficjalne biegu zostaną zamieszczone na stronie elektronicznezapisy.pl oraz  po uzyskaniu ostatecznych wyników.  
  • Za rzeczy pozostawione bez opieki lub zagubione w dniu imprezy Organizator nie      
  • W czasie trwania biegu Uczestnicy bezwzględnie muszą się stosować do poleceń wydawanych przez osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo, służby porządkowe oraz  inne osoby wyznaczone przez Organizatora.  
  • Poprzez udział w biegu Uczestnik oświadcza, że wiadomym jest mu, iż Organizator i osoby z nim współpracujące, a także osoby związane z przeprowadzeniem i organizacją imprezy nie ponoszą odpowiedzialności względem uczestników za szkody osobowe, rzeczowe i majątkowe, które wystąpiły przed, w trakcie lub po zawodach,  
  • Ubezpieczenie indywidualne na wypadek kontuzji lub innego nieszczęśliwego zdarzenia, które może stać się udziałem zawodnika w czasie biegu wymaga osobnej polisy wykupionej indywidualnie przez uczestnika.  
  • Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania biegu lub jego przerwania z przyczyn  niezależnych od Organizatora.  
  • Na Facebook Organizatora Klub Sportowy „Warto Biegać” zostanie umieszczona mapka  z zaznaczonymi miejscami parkingowymi na ogólnodostępnych parkingach niestrzeżonych i innych miejscach na których będzie można postawić samochód,   W sprawach nieujętych Regulaminem rozstrzyga Organizator.

 Zgodnie z art. 13 ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informujemy, iż: 

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Klub Sportowy „Warto Biegać” i Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w w Zawierciu. 
  2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia imprezy sportowej i promocji imprez sportowych.
  3. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom realizującym usługi w zakresie realizowanego biegu,
  4. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa.
  5. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania.
  6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa podania danych może skutkować odmową uczestnictwa w imprezie sportowej.


KONTAKT;

Lucyna Miśkiewicz-Domaniewska

Prezes Klubu „Warto Biegać ”

503 010 549

Mail; wartobiegaczawiercie@gmail.com

Facebook Klub Sportowy „Warto Biegać”

Wyświetleń: 346

Komunikat. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. [x] __ZAMKNIJ