Duathlon

Duathlon stanowi odmianę wieloboju. Składa się z dwóch dyscyplin sportowych, którymi są bieg i jazda na rowerze. Zawodnicy na początku biegną, potem pokonują pewien dystans na rowerze i następnie znowu biegną. W przeciwieństwie do triatlonu, nie ma tutaj dyscypliny, którą jest pływanie. Jest to idealne rozwiązanie stosowane w takich momentach w roku, kiedy to woda w zbiornikach wodnych jest zbyt zimna i nie nadaje się do organizowania zawodów pływackich.

Duathlon - dystanse

Zawody duathlonowe charakteryzują się tym, że nie ma konkretnie określonych dystansów - różnią się one w zależności od organizatora danego wydarzenia sportowego. Najczęściej spotykany dystans nazywany jest super sprintem i zawiera w sobie 2,5 km bieg, 10 km jazdę rowerem i kolejny 2,5 km bieg. W kolejnym trybie zwanym sprintem wartości te są podwojone i wynoszą kolejno 5 km/20 km/5 km. W wersji standard pierwszy bieg wynosi 10 km, rowerem należy przejechać 40 km i następnie znowu biegiem pokonać dystans równy 5 km. Istnieje także wersja zwana klasyczną bądź olimpijską, w której pomiędzy 60 km jazdy rowerem przebiec należy po 10 km oraz wariant długi, w którym po przebiegnięciu 10 km zawodnicy pokonują na rowerze 150 km, by na koniec ponownie przebiec tym razem 30 km. Ten niezwykle wymagający, niezależnie od dystansu sport zyskuje na popularności. Coraz więcej zawodników decyduje się na sprawdzenie swoich umiejętności właśnie podczas duathlonu.

Z czego wynika wzrastająca popularność duathlonu?

Popularność duathlonu sprawiła, że już nie tylko profesjonaliści biorą udział w tym wydarzeniu. Stratują w nikm również amatorzy pragnacy wzbogacić się o nowe doświadczenia. Nie liczy się dla nich jedynie osiągnięte miejsce, ale również satysfakcja z dotarcia do celu. Duathlon dostarcza możliwość bardziej wszechstronnego rozwoju organizmu oraz poprzez korzystanie z różnych bodźców - zwiększa odporność na kontuzje. Wielu zawodników w duathlonie dostrzega możliwość większego zaangażowania. Dyscyplina ta nie polega jedynie na ciągłym biegu czy jeździe na rowerze, co po pewnym czasie może okazać się monotonne. Za sprawą zmian dyscyplin cały wyścig jest ciekawszy i pozwala na przeżycie tych emocji z dwóch, niezwykle różniących się od siebie perspektyw. Poprzez wprowadzenie treningu biegowego, duathlon może bardzo korzystnie wpływać na siłę mięśni oraz ścięgien nóg rowerzystów. Odwrotna kombinacja również może okazać się pomocna - trening rowerowy pomoże biegaczom preferującym długie dystanse. Rower jest również idealnym rozwiązaniem w momencie, gdy po wyczerpującym biegu zależy nam na odciążeniu stawów.

Duathlon zawody - jak się do nich przygotować?


Po pierwsze - odpowiedni sprzęt

Do pierwszej dyscypliny, jaką jest bieganie wyposażyć należy się w odpowiedni do warunków atmosferycznych strój i wygodne buty. Natomiast aby jazda na rowerze była dla zawodnika bezpieczna konieczny będzie zakup solidnego kasku rowerowego i butów rowerowych zapewniających odpowiednie podparcie stopy podczas pedałowania. Należy też zaopatrzyć się w rower szosowy lub rower MTB. Wielu organizatorów daje możliwość pojechania na jakimkolwiek rowerze, jednak jest to rozwiązanie skierowane do osób początkujących lub tych, które w celach rekreacyjnych zamierzają wziąć udział w wyścigu. Zawodnikom, którym zależy na profesjonalnym starcie polecamy rower szosowy, który zapewni najlepsze warunki do pokonywania kolejnych kilometrów oraz zapewni niezbędne bezpieczeństwo.

Po drugie - trening

Intensywność treningową należy dopasować do indywidualnych umiejętności każdego z zawodników. Aby wystartować w duathlonie, potrzebne jest minimum 12-14 tygodni przygotowań. Początkującym zaleca się dwa treningi biegowe i dwa rowerowe w tygodniu. Jeśli chodzi o pierwszą dyscyplinę, zaleca się rozpoczęcie ciągu treningowego 2 km i zwiększanie tego dystansu o 10% z każdym kolejnym tygodniem. Trening rowerowy powinien składać się z długich przejażdżek kształtujących wydolność oddechową i krótszych, skupiających się na intensywności. W tym przypadku wartość, od której powinien zaczynać początkujący zawodnik przygotowujący się do duathlonu to 20 km jazdy.

Po trzecie - odpoczynek

Aby trening przynosił efekty niezbędna jest regeneracja. Błąd, jakim jest omijanie tego niezwykle ważnego elementu popełniany jest przez większość początkujących sportowców. Więcej wcale nie znaczy lepiej a organizmowi po wysiłku potrzebny jest odpoczynek, który zapewni siły na kolejne aktywności. Przydadzą się do niego służące do automasażu rollery, które po ciężkim treningu ułatwią rozluźnienie wyczerpanych mięśni.

Duathlon - kalendarz

Elektronicznezapisy.pl umożliwiają organizatorom imprez sportowych dotrzeć do większej liczby zainteresowanych podjęciem wyzwania, jakim jest wzięcie udziału w wyścigu. Nierzadko zdarza się, że zbyt skomplikowany proces zapisu czy płatności za uczestnictwo w danej imprezie sportowej skutecznie odstrasza potencjalnych zawodników. Z naszą pomocą wszystkie etapy od promowania aż do wzięcia udziału w samym wydarzeniu zostaną uproszczone tak, by każdy zainteresowany w dniu turnieju pojawił się na starcie. Kalendarz do zapisów umieszczony na naszej stronie jest prosty w obsłudze i wyróżnia się intuicyjnością. Zajmujemy się też profesjonalnymi pomiarami czasu na tego typu imprezach. Dzięki nam każdy uczestnik pozna dokładny czas ukończenia wyścigu. Jeśli Państwa firmie zależy na dobrych opiniach i zaufaniu zawodników, warto skorzystać z naszych usług. W przypadku pytań z Państwa strony zachęcamy do skontaktowania się z nami. Z przyjemnością odpowiemy na każde z nich.

Komunikat. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. [x] __ZAMKNIJ